Od kiedy zajmują się Państwo zarządzaniem nieruchomościami? Czym w ramach działalności gospodarczej jeszcze się Państwo zajmują?
Zarządzaniem nieruchomościami mieszkalnymi
zajmujemy się od 2013 roku. Obecnie zarządzamy budynkami o łącznej powierzchni mieszkalnej ponad 10000 m2.
Nasza Firma stawia na jakość zarządzania, tz. chcemy mieć pełny kontakt z mieszkańcami na zarządzanych wspólnotach. Dodatkowo naszą przewagą jest
efektywne podejście do wielu problemów technicznych na naszych wspólnotach z racji posiadanego doświadczenia w branży technicznego utrzymania budynków.
Poza zarządzaniem nieruchomościami świadczymy usługi nadzoru właścicielskiego nad wynajmowaniem mieszkań lub całych kamienic.
Jak wydzielić wspólnotę mieszkaniową ze spółdzielni?
Wyodrębniliśmy wiele wspólnot mieszkaniowych z zasobów spółdzielni na terenie Zabrza. Mamy wiedzę oraz kompetencję do przejęcia i zarządzania wspólnotami,
dokładny opis najdziecie Państwo na blogu jednej ze wspólnot Nad Bytomką lub w opisanym
przez gazetę Nowiny Zabrzańskie artykule .
Jak rozwiązany jest temat obsługi prawnej w Państwa firmie?
W Zabrzu wspiera nas kancelaria prawna Marzena Czochara nr KT 3472 tel. 601 927 799.
Czy posiadają Państwo w firmie konserwatora odpowiedzialnego za dokonywanie przeglądów
okresowych budynku oraz wykonującego proste naprawy np. wymiana filtru, żarówek, koszenie trawy, prace porządkowe wokół budynku?
Przeglądy techniczne budynku prawem przewidziane realizujemy przy udziale osób posiadających uprawnienia budowlane do realizacji 5 letnich przeglądów na
budynkach. Przy okazji przeglądu 5 letniego na nieruchomości odbywa się wizja lokalna każdego lokalu, sprawdzenie instalacji elektrycznej pod kątem
zabezpieczeń różnicowo-prądowych specjalistycznym miernikiem, wizje lokalne piwnic, strychów oraz inne czynności prawem przewidziane zmierzające do
faktycznego oceniania stanu technicznego budynku.
Prosimy o wskazanie kwoty, jakiej Państwo oczekujecie za świadczenie usługi zarządu oraz określenie
czynności jakie stanowią zarządzanie nieruchomością?
Wysokość kwoty jest indywidualnie negocjowana obejmuje pełny serwis związany z obsługą budynku, czyli za wszystkie czynności przewidziane ustawą a ponadto:
- raz na 2 tygodnie osobista wizyta zarządcy na zasobach zarządzanej nieruchomości,
- pełne zaangażowanie w bieżące sprawy wspólnoty, obejmujące:
- - wizyty na nieruchomości w przypadku zaistniałej potrzeby bez względu na ilość wizyt w miesiącu,
- - kontakty na bieżąco ze wszystkimi dostawcami mediów i usług dla wspólnoty.
Czy posiadają Państwo firmy, z którymi współpracujecie w zakresie technicznego
utrzymania budynków?
Współpracujemy z wieloma usługodawcami z okolic Zabrza, Gliwic, Rudy Śląskiej,
- instalacji elektrycznej, TRAFBUD,
- konserwacji windy np. Grupa ZED, Progresstd.
Techniczne utrzymanie nieruchomości możemy realizować przy pomocy TRAFBUD. Firma utrzymuje w gotowości jedną z większych sieci sklepów drogeryjnych na
terenie województw śląskiego, małopolskiego, opolskiego. Umowa na ryczałt lub per incydent.
Czy przewidują Państwo współpracę z Zarządem oraz na jakich zasadach?
Działamy w taki sposób, aby Zarząd i właściciele nieruchomości byli na bieżąco informowani o działalności Zarządcy na budynku. Nie robimy nic,
co jest niezgodne z poczynionymi uzgodnieniami. Zarządca działa na zlecenie mieszkańców i pełni funkcje służące tylko i wyłącznie dobru ogółu
mieszkańców.
Jak realizujecie płatności w imieniu Wspólnoty Mieszkańców i na jakich zasadach?
W przypadku dokonywania płatności z rachunków Wspólnoty możemy zaproponować realizację płatności tylko i wyłącznie po akceptacji jednego lub kilku
Członków Zarządu Wspólnoty.
W jaki sposób prowadzone jest rozliczanie drobnych zakupów (żarówki, świetlówki, materiał
do drobnych prac porządkowych i remontowych)?
Za zakupy wykonywane w Zabrzu nie pobieramy żadnych opłat, pozostałe opłaty typu np. transport z odległych miejsc najlepiej skorzystać z kuriera - koszt
przerzucony jest w systemie 1 do 1 na Wspólnotę lub w przypadku transportu własnego opłata wynosi 20% wartości zakupionego towaru.
Podstawowe materiały eksploatacyjne proponujemy mieć na tzw. stoku np. żarówki tak, aby każdorazowo nie było konieczności dokonywania zakupów.
Stok tych materiałów może być utworzony w siedzibie Zarządcy lub na zarządzanej nieruchomości.
Z jaką częstotliwością przewidują Państwo rozliczenie mediów: woda, CO oraz czy ma to
przełożenie na wysokość czynszu?
Czynsz naliczany jest w oparciu o dane zużycia mediów z poprzednich miesięcy. Każdy mieszkaniec ma możliwość złożenia wniosku z propozycją
zwiększenia/zmniejszenia naliczania na mediach z powodów zmian w lokalu. Zaliczka na zużycie mediów jest wtedy korygowana i możemy to robić nawet
co miesiąc. Samo rozliczenie mediów jest wykonywane w okresach 1-6 miesiąc roku oraz 7-12 miesiąc roku kalendarzowego. Jeśli jest taka potrzeba
możemy dokonywać rozliczania mediów w okresach kwartalnych - czyli co 3 miesiące.
Jak zorganizowany jest u Państwa dyżur (pogotowie awaryjne)?
Oferujemy całodobowy telefon awaryjny 720 04 05 06. Usuwanie awarii jest przewidziane przez pracowników firmy TRAFBUD lub przez inny podmiot jeśli
awaria przekracza nasze kompetencje np. awaria dźwigu (windy).